A/B testen met Google Optimize

Google Optimize is een A/B test platform waarmee site-onderdelen getest kunnen worden, met het doel om deze conversiegerichter te maken.

google optimize logoMenselijk gedrag is moeilijk te voorspellen, zeker in het dynamische online landschap. Toch is het mogelijk om vóóraf te bepalen, hoe gebruikers reageren op een wijziging in de website. Door middel van A/B testen kunnen wijzigingen in het design namelijk vooraf worden getest onder de doelgroep.

Voordelen van Google Optimize

  • Met name de uitstekende integratie met Google Analytics en Google Tag Manager geeft deze tool een voorsprong op de concurrentie.
  • WYSIWYG-editor – Breng eenvoudig wijzigingen aan in het design, zonder tussenkomst van IT.
  • De gratis variant biedt in voor de meeste marketeers genoeg mogelijkheden. Er kunnen maximaal 3 testen tegelijkertijd uitgevoerd worden. Bij multivariate testen kunnen maximaal 16 versies getest worden. Deze beperkingen gelden niet voor de betaalde variant: Optimize 360.

Stel uw vraag

13 + 15 =